Ligi 40 000 ruutmeetrit näitusepinda ja 485 parimat valgustitootjat tervest maailmast – see oli 29. korda toimuv Euroluce 2019 mess Milanos. Tegu on tööstusharu suurima ja tähtsaima valgustusmessiga, kus põimuvad omavahel eksklusiivne disain ning tehnoloogiline innovatsioon. Käisime ise kohapeal valgustusmaailma uudistega tutvumas ning jagame ka teiega meile silma jäänud uusi trende ja suundi.

Kui eelmisel aastal võidutsesid pastelsed toonid, siis sel aastal oli selge, et erksad värvid on tagasi. Paljude tootjate valikus olid julged toonid nagu punane, sinine, oranž ja roheline. Näidati nii vanu disainiklassikuid erksates värvides, nagu näiteks Le Corbusieri disainitud põrandavalgusti Parliament, kui ka täiesti uusi disainvalgusteid nagu Jean Nouveli disainitud On Lines Nemolt. Samuti jäi meile silma suur ja efektne Marseti valgusti Bohemia. Selle valgusti erilisust võib näha sellele peale vaadates, mis jätab mulje nagu see oleks valmistatud käsitööklaasist, kuid tegelikult hoopis polükarbonaadist, mis võimaldab valgustil jätta suure ja võimsa mulje, kuid ei mineta selle kergust.

Rõõm oli näha, et lisaks välivalgustusele, mis on alati looduse ja taimedega arvestanud, kasutati sel aastal palju taimede ja valgustite koosmõju ka siseruumide valgustuse puhul. Artemide toode Gople, mis loodi just selleks, et taimed ilma loomuliku valguseta ruumides saaksid edukalt kasvada, sai täienduse ka laua- ja põrandavalgusti näol. Samuti esitles Kundalini oma uudistoodet Viceversa, mis on valgustite sari, kuhu on võimalik istutada päris taimi. Lisaks kasutati väga paljude messibokside kujundamisel lopsakat rohelist taimestikku nii, et “loodus tuppa” on ilmselgelt jätkuv trend.

Nagu ikka oli palju disainielemente või motiive laenatud erinevatest ajajärkudest ajaloos. Meie lemmikuks osutusid narmad. Need retrohõngulised valgustid mõjusid ühtlasi luksuslikult kui ka hubaselt. Kellele meenutab see 1930ndaid, kellele hoopis vanaema suvila 1980ndatel või hoopis midagi kolmandat – igal juhul tekitasid kõik need valgustid äratundmise ja taasavastamise rõõmu. Contardi Arcipelago sari on modernsema joonega ja sobib ideaalselt kaasaegsesse interjööri. Marie Martini uuest kollektsioonist leiab aga tõeliselt eriliste ja luksuslike retrohõnguliste valgustite valiku.

Contardi

Nii valgustuses kui terves sisekujundusmaailmas on mitmeid aastaid juba võidutsenud marmor ning nii pole valgustimaailma olukord ka sel aastal kuidagi erinev, eriti kombineerituna erinevate soojade metallitoonidega nagu messing ja pronks. Väga jõuliselt tuli sel aastal marmori kõrvale ka teine looduslik kivi – alabaster ja paljud tootjad esitlesid just sellest põneva mustriga kivist valgusteid. Laiem valik alabaster viimistlusega tooteid oli teiste seas välja pakkunud CTO Lighting ja Pedret Lighting. Lisaks alabasterile jäid meile silma sarnase imeilusa mustriga kivist oonüksvalgustid, nagu näiteks Masiero sari Honice.

Masiero-Honice

 

Pedret Lightning

Lisaks dekoratiivsetele disainvalgustitele oli messil väga suur valik arhitektuurilisi ja innovaatilisi tehnilisi valgusteid. Kui viimaste aastate messidel oleme näinud, kuidas siinid, profiilid, süvisvalgustid ja prožektorid lähevad aina väiksemaks ja minimalistlikumaks, siis tundub, et nüüd on maksimum saavutatud ja minimalistliku valgustuse austajatel on valik suur ja lai.

Artemide-Turn Around

Samuti oleme näinud viimastel aastatel palju ringjaid ja ovaalseid vorme, kuid sel aastal oli eriti rohkelt voolujoonelisi vorme ka just tehnilise valgustuse puhul. Artemide esitles uusi profiile ja siinisüsteeme, mida saab painutada ja vormida vastavalt vajadusele ning dekoratiivseid valgustorusid, mida saab disainer vastavalt enda fantaasiale paigutada. Tundub, et tehniline valgustus ei tähenda enam vaid sirgeid jooni ja nurgelisi vorme – fantaasial võib lasta vabalt lennata!

Artemide – Interweave

 

Artemide – La Linea